Lees voor

Wanneer (en hoe) betaal ik de huur?

Wij werken graag met u mee, want we vinden het belangrijk dat u als huurder kunt kiezen voor een betalingswijze die voor u het beste werkt. Daarom kunt u op een aantal verschillende manieren de huur betalen, op een moment die voor u het beste uitkomt. Belangirjk is dat de huur altijd vóór de eerste van de maand bij ons binnen is. U betaalt de huur namelijk iedere maand vooraf.

Categoriëen

Het overzicht 'openstaande betalingen' klopt volgens mij niet. Kunnen jullie dit aanpassen?

Heeft u net via iDeal de huur betaald? Het kan een paar dagen duren voordat deze betaling is verwerkt in het overzicht. Klopt het overzicht na een paar dagen nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via of . U kunt natuurlijk ook bij een van onze kantoren langskomen. Wij kijken graag met u mee en werken aan een oplossing. 

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

U kunt gemakkelijk uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via MijnDomijn

Betaalt u de huur per automatische incasso? Dan kunt u via MijnDomijn gemakkelijk het wijzigingsformulier downloaden. 

Ik betaal via een automatische incasso, en toch krijg ik een betalingsherinnering. Wat moet ik doen?

Als u een herinnering krijgt, dan betekent het dat wij uw betaling niet hebben ontvangen. Neem zo snel mogelijk contact op met uw eigen bank, zij kunnen u meer vertellen. 

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe acceptgiro te sturen. U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL85BNGH0285072900. Vermeld hierbij uw klantnummer. U kunt ook langskomen om te pinnen. Ook is het mogelijk een accept e-mail toe te sturen. Via MijnDomijn is het ook mogelijk via iDeal te betalen.

Ik heb net een betaling gedaan via iDEAL, maar ik zie geen verandering in het overzicht 'openstaande betalingen'. Is mijn betaling wel binnengekomen?

Dat is heel makkelijk te controleren: krijgt u een bevestigingspagina na het betalen via iDeal? Dan is de betaling door ons ontvangen. De reden dat de betaling nog niet is bijgewerkt in het overzicht, is omdat de betaling 's nachts door de bank wordt verwerkt. De dag erna klopt het overzicht. Klopt het overzicht dan niet? Neem dan contact met ons op.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. U kunt hiervoor met ons bellen. Dan maken we het voor u in orde. Heeft u zelf de huur overgemaakt? Dan kunt u het bedrag 'storneren'. Dit betekent dat u de huur en het te veel betaalde bedrag terughaalt. In dat geval moet u het juiste bedrag van uw huur alsnog zelf overmaken.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking uw klantnummer vermelden en de maanden waarvoor u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Als u te weinig saldo op uw rekening heeft, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling. U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer IBAN . Vermeld daarbij uw klantnummer. U kunt het bedrag ook pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is alleen in overleg mogelijk.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Bij het tekenen van de huurovereenkomst betaalt u direct de huur over de resterende dagen van de maand. Dit is de eerste verhuurrekening. De huur moet vóór de eerste van de maand bij ons binnen zijn. Betaalt u via automatische incasso? Dan kan de betaaldatum afwijken.

Wat gebeurt er met de huurbetaling nadat ik heb opgezegd?

Als u een machtiging heeft afgegeven, zorgen wij ervoor dat deze wordt opgezegd.

Wat is een IBAN?

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op NL85BNGH0285072900.

a a