Lees voor

Ik wil iets veranderen

Ander behang, een nieuwe vloer of een likje verf? U bent in dat opzicht vrij om uw huis naar uw eigen smaak in te richten en aan te passen. Bij sommige veranderingen moet u wél toestemming vragen aan ons. We hebben een handige Woonwijzer voor u gemaakt, waarin u precies kunt zien wat u wel en niet mag veranderen.

Veranderingen aanbrengen in uw woning kost geld. Gaat het om een hele oude keuken die aan vervanging toe is? Dan is het logisch dat wij dat doen én betalen. Wilt u iets veranderen wat niet echt nodig is? Dan betaalt u dat meestal zelf.

Woonwijzer
In de woonwijzer vindt u een hoop informatie. Is er iets stuk en wilt u weten of Domijn het voor u repareert? Wilt u een kleine verbouwing uitvoeren of meer informatie over het Thuis-plus pakket? Dat leest u allemaal in de woonwijzer. Maar bijvoorbeeld ook wat u kunt doen als u uw sleutels bent kwijtgeraakt of uzelf heeft buitengesloten (dat overkomt ons ook wel eens).

Kortom, de woonwijzer zit vol informatie die voor u als huurder heel handig is!

Woonwijzer

Categoriëen

Kan ik centrale verwarming (CV) in mijn woning krijgen?

Dat kan als dit technisch mogelijk is en voor uw complex is toegestaan. U kunt een verzoek bij ons indienen, dan onderzoeken wij dat voor u. Zijn er geen bezwaren? Dan plaatsen wij de centrale verwarming. Hier vragen wij wel een huurverhoging voor.

Kan ik dubbel glas in mijn woning krijgen?

Wij maken de komende jaren duizenden woningen energiezuiniger. Soms doen we dit voor een heel complex woningen tegelijk. Wilt u individueel verduurzamen? Neemt u dan contact op met op . Zij informeren u graag welke mogelijkheden er voor u zijn.

Mag ik alles verbouwen? En wat zijn de voorwaarden?

In het algemeen geldt: kleine veranderingen binnen uw woning mag u altijd doen, zoals het sauzen van muren. Voor grote veranderingen binnen of buiten de woning moet u eerst toestemming aan ons vragen. Bijvoorbeeld bij het verwijderen van een muur in de woning of het aanbrengen van een zonnescherm. Er zijn voorwaarden waar een verandering in uw woning aan moet voldoen. Zo mag de verandering de verhuurbaarheid en waarde van de woning niet negatief aantasten. Ook mogen buren en omwonenden geen last hebben van de verandering. Wilt u iets verbouwen? Bespreek dit dan vooraf met ons.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een vergoeding?

Niet elke verandering komt in aanmerking voor een vergoeding. Vraag daarom eerst altijd toestemming aan ons voordat u begint aan een verbouwing en hier geld aan uitgeeft. Bouwt u een aanbouw aan de woning? Of brengt u isolatie aan? Dan kan het zijn dat de woning daardoor meer waard is geworden of de onderhoudskosten lager zijn geworden. In zulke gevallen kunt u op het moment dat u verhuist een vergoeding vragen voor de verandering(en) die u heeft aangebracht.

 

In onze Woonwijzer kunt u precies vinden voor welke verandering u mogelijk een vergoeding kunt aanvragen.

Wie betaalt een verandering in mijn huurwoning?

Veranderingen aanbrengen in uw woning kost geld. Vindt u dat de keuken aan vervanging toe is. Maak dan een afspraak met de Technisch Consulent. Als de technische staat van de keuken onvoldoende is vervangen wij de keuken. Wilt u iets veranderen wat niet echt nodig is? Dan betaalt u dat meestal zelf.

Twijfelt u of u een verandering mag uitvoeren? Bekijk onze Woonwijzer of vraag het ons. Wij adviseren u graag!

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30u tot 17:00u via 0900 - 335 0 335.

Het lukt mij niet om zelf een reparatie uit te voeren. Wat nu?

Lukt het u toch niet zelf een reparatie uit te voeren? Geen nood! U kunt dan via MijnDomijn zelf een reparatie plannen als u een Thuis-plus pakket heeft. Op uw persoonlijke pagina vindt u de mogelijke reparaties. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice voor het plannen van een reparatie. Onze klantenservice is te bereiken via info@domijn.nl of 0900 – 335 0 335. U kunt maandag tot en met vrijdag ook op een van onze kantoren in Enschede, Haaksbergen en Losser terecht.

a a