Lees voor

Wat doet Domijn en wat doe ik?

Een huis is echt een thuis als het een plek is waar u fijn woont. Daar gaat het uiteindelijk om! Om prettig te wonen is het goed om te weten waar u als huurder verantwoordelijk voor bent, en waar Domijn verantwoordelijk voor is. 

Categoriëen

Ik heb zelf geklust in mijn woning. Nu ga ik verhuizen. Krijg ik een vergoeding voor de aanpassing?

Als u verhuist, verhuren wij de woning daarna weer aan iemand anders. De woning moet daaorm in goede staat blijven. Hebben uw veranderingen de woning minder waard gemaakt? Dan moet u de veranderingen in oude staat herstellen voordat u verhuist. Is er door u schade veroorzaakt of moeten wij extra kosten maken door uw aangebrachte veranderingen? Dan worden die kosten bij u in rekening gebracht. 

Wanneer kom ik in aanmerking voor een vergoeding?

Niet elke verandering komt in aanmerking voor een vergoeding. Vraag daarom eerst altijd toestemming aan ons voordat u begint aan een verbouwing en hier geld aan uitgeeft. Bouwt u een aanbouw aan de woning? Of brengt u isolatie aan? Dan kan het zijn dat de woning daardoor meer waard is geworden of de onderhoudskosten lager zijn geworden. In zulke gevallen kunt u op het moment dat u verhuist een vergoeding vragen voor de verandering(en) die u heeft aangebracht.

 

In onze Woonwijzer kunt u precies vinden voor welke verandering u mogelijk een vergoeding kunt aanvragen.

Wie betaalt een verandering in mijn huurwoning?

Veranderingen aanbrengen in uw woning kost geld. Vindt u dat de keuken aan vervanging toe is. Maak dan een afspraak met de Technisch Consulent. Als de technische staat van de keuken onvoldoende is vervangen wij de keuken. Wilt u iets veranderen wat niet echt nodig is? Dan betaalt u dat meestal zelf.

Twijfelt u of u een verandering mag uitvoeren? Bekijk onze Woonwijzer of vraag het ons. Wij adviseren u graag!

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30u tot 17:00u via 0900 - 335 0 335.

Het lukt mij niet om zelf een reparatie uit te voeren. Wat nu?

Lukt het u toch niet zelf een reparatie uit te voeren? Geen nood! U kunt dan via MijnDomijn zelf een reparatie plannen als u een Thuis-plus pakket heeft. Op uw persoonlijke pagina vindt u de mogelijke reparaties. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice voor het plannen van een reparatie. Onze klantenservice is te bereiken via info@domijn.nl of 0900 – 335 0 335. U kunt maandag tot en met vrijdag ook op een van onze kantoren in Enschede, Haaksbergen en Losser terecht.

a a