Domijnsleutel

Domijnsleutel

Domijnsleutel is het lotingssysteem voor onze sociale huurwoningen. Wij werken niet met wachtlijsten, dus iedereen heeft evenveel kans. U kunt zich gratis bij Domijn registreren en reageren op ons woningaanbod. Als u nog niet bent ingeschreven kunt u zich hier aanmelden. Er gelden wel bepaalde regels.


Reageren op een woning

Ons nieuwe woningaanbod vindt u dagelijks op www.domijn.nl. Als u bent geregistreerd als woningzoekende reageert u direct online op één of meer van de woningen met een huurprijs tot € 710,68. Elke woning staat drie dagen op de website. U kunt ook terecht bij één van onze vestigingen om het woningaanbod te bekijken en te reageren. U mag op zoveel woningen reageren als u wilt. Als u op meer woningen reageert, doet u met meer lotingen mee en heeft u dus ook meer kansen. Uiteraard moet u wel alleen reageren op woningen waar u ook echt graag wilt wonen.


Urgentie

Urgentie kennen we toe in een zeer dringende en/of dreigende situatie. De situatie is door overmacht ontstaan en niet op te lossen in de huidige woning. Kijk hier om te lezen of u aan de eisen voldoet.

Gelijke kansen door automatische loting

Er is nog steeds veel vraag naar sociale huurwoningen. Wij kiezen daarom voor loting, omdat iedereen dan gelijke kansen heeft. De notaris heeft dit computerprogramma goedgekeurd. Na drie dagen bepaalt de computer wie de woning krijgt.

Iedere werkdag is er een loting van woningen. Is het weekend of een feestdag? Dan is de loting op de eerstvolgende werkdag. De eerste, tweede en derde kandidaat nodigen wij direct per e-mail uit voor een bezichtiging. Heeft u geen e-mail? Als u geen e-mail heeft krijgt u een telefoontje of een brief van ons. Iedereen die heeft meegeloot kan in ‘MijnDomijn’ zien op welke plek ze bij de loting zijn geëindigd.


Gerelateerde documenten en brochures

Veelgestelde vragen over dit onderwerp

Ik heb een registratie uitgevoerd, maar geen bevestigings e-mail ontvangen.

Stuur een e-mail met hierin uw naam en adres gegevens en meldt dat u geen bevestigings e-mail heeft ontvangen. Domijn zorgt er dan voor dat u alsnog een bevestiging van uw registratie per e-mail of post ontvangt.

Ik heb een registratie uitgevoerd, maar in de bevestigings e-mail staat geen wachtwoord. Wat moet ik doen?

Er is iets misgegaan tijdens de registratie. Stuur een e-mail met hierin uw inschrijfnummer en uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens. Vermeld in het onderwerp ‘geen wachtwoord ontvangen’. Domijn zorgt er zo snel mogelijk voor dat uw registratie wordt hersteld en u alsnog een wachtwoord ontvangt.

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, kan dit?

Nee, u kunt uw wachtwoord niet wijzigen.

Hoe schrijf ik mij uit?

Stuur een e-mail met hierin uw registratienummer, naam, adres en geboortedatum. Vermeld in het onderwerp dat u zich wilt uitschrijven.

Ik probeer mijn gegevens aan te passen, maar ik krijg foutmeldingen. Wat moet ik doen?

Stuur ons een e-mail en vermeld hierin uw registratienummer en omschrijf het probleem. Medewerkers van Domijn kijken voor u na wat er niet goed gaat.

Waar vind ik het actuele aanbod van woningen?

Bekijk het actuele woningaanbod hier.

Betekent een aanbod van Domijn automatisch dat ik de woning ook krijg?

Nee. De woning wordt volgens de volgorde van de lijst vrijblijvend aangeboden aan de kandidaten. Als u het vrijblijvende aanbod accepteert, betekent dat nog niet dat de woning u ook wordt toegewezen. Daarvoor controleren we eerst of het inkomen voldoende is en of u over een positieve verhuurdersverklaring beschikt.

Ik wil op woningen reageren in Enschede, Haaksbergen en Losser. Moet ik mij dan meerdere keren registreren?

Nee. U registreert zich één keer. Daarna kunt u op alle woningen van Domijn reageren.

Wanneer vindt de trekking plaats?

Precies een week nadat de woning voor het eerst op de website is gepresenteerd, wordt de trekking verricht tussen u en de andere aanmelders.

Krijg ik na de loting bericht?

Als u op de 1e, 2e of 3e plaats bent geëindigd, ontvangt u schriftelijk bericht van ons. Op MijnDomijn onder ‘reactiebeheer’ ziet u aan welke woningzoekenden de woningen van Domijnsleutel zijn verhuurd.

Op hoeveel woningen kan ik reageren?

U kunt onbeperkt reageren op ons woningaanbod. Echter maar één keer per woning.

Hoe vaak mag ik een woning weigeren?

Het maakt niet uit hoe vaak u een woning weigert.

Wat gebeurt er met woningen die ‘overblijven’?

Als er geen kandidaten zijn voor een woning, dan wordt de woning opnieuw gepubliceerd.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe vraag ik deze op?

Bij ‘inloggen en reactiebeheer’, onder de knop inloggen kunt u uw wachtwoord opvragen. U krijgt dan per e-mail uw wachtwoord opgestuurd.

Ik kan niet inloggen. Hoe kan dit?

Als u niet kunt inloggen, kan het zijn dat u het wachtwoord niet juist heeft ingevoerd. Het wachtwoord bestaat uit letters en getallen, soms ook met hoofdletters. Deze moet u ook zo overnemen.

Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Kunnen jullie die mij sturen?

Als u uw registratienummer en wachtwoord kwijt bent, dan komt u langs op een van onze kantoren. Neem uw legitimatiebewijs mee. Dan kunnen wij uw gegevens opvragen.

Wat is mijn registratienummer?

Uw registratienummer wordt eenmalig verstrekt. Dit nummer heeft u nodig om op woningen te kunnen reageren. Weet u uw registratienummer niet meer? Neemt u dan contact met ons op.

Ik ben geregistreerd en ik wil mijn gegevens wijzigen. Hoe moet dit?

Hiervoor moet u inloggen en daar kunt u uw gegevens wijzigen. U kunt ook langskomen op een van onze kantoren om uw gegevens te laten wijzigen.

Hoe lang blijf ik geregistreerd staan als woningzoekende?

Als u staat geregistreerd maar u heeft een jaar niet op een woning gereageerd dan wordt uw registratie verwijderd. U ontvangt hierover een brief.

Heeft u gevonden wat u zocht?

Hoe tevreden bent u over de informatie?

Hoe tevreden bent u over de informatie?


Welke informatie wilt u hier graag zien?

Heeft u een persoonlijk verzoek of een vraag? Dan kunt u direct de klantenservice mailen.

Hoe tevreden bent u over de informatie?


Welke informatie wilt u hier graag zien?

Heeft u een persoonlijk verzoek of een vraag? Dan kunt u direct de klantenservice mailen.

Domijn maakt gebruik van cookies

Onze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en uw voorkeuren te onthouden. Lees meer op Domijn.nl/cookies