Coronacrisis: zoveel mogelijk doorgaan, maar dan nét even anders

Door de coronacrisis hebben ook wij onze manier van werken aangepast. Alles gaat zoveel mogelijk door, maar dan nét even anders. Veel gebeurt nu online óf op gepaste afstand. De gezondheid van huurders én medewerkers is namelijk het allerbelangrijkst. Hierbij geven we extra aandacht aan kwetsbare huurders en huurders die door de coronacrisis in de financiële problemen komen.

Onze kantoren zijn gesloten, maar we zijn gewoon bereikbaar
Ook wij houden ons aan de maatregelen van het RIVM. We werken vanuit huis om je zo goed mogelijk te helpen. Je bereikt ons via 053 - 209 2 209 en info@domijn.nl. We hopen je snel weer persoonlijk te begroeten!

Zorgen over het betalen van je huur? Neem even contact met ons op
Wij snappen dat de landelijke maatregelen tegen het coronavirus behoorlijke impact hebben. Werk valt weg, bedrijven moeten (tijdelijk) hun deuren sluiten, werknemers zijn bang hun baan te verliezen en ZZP’ers zitten zonder inkomsten. Maak jij je hierdoor zorgen over het betalen van de huur van je huis of werkruimte? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Samen kijken we naar een manier die voor alle partijen werkt.

Nieuwe verhuringen gaan gewoon door
Juist in deze tijd is een fijn (t)huis heel belangrijk. Daarom hebben we onze processen zo aangepast dat we veilig kunnen verhuren. Ben je op zoek naar een woning? Dan kun je gewoon blijven reageren op woningen via www.domijn.nl. Ben je ingeloot? Dan doe je de bezichtiging in je eentje in een lege woning. Eén van onze collega’s is er om de deur open te doen en wacht buiten om je vragen te beantwoorden. Heb je de woning geaccepteerd? Dan bellen we je voor het huuradviesgesprek. En ook bij de oplevering van het huis, wachten wij buiten terwijl jij een rondje door je nieuwe woning loopt. En daarna? Dan kan het klussen beginnen!

Reparaties
We volgen natuurlijk de regels van het RIVM. Daarom komen we tijdelijk alleen bij je langs voor spoedreparaties (zoals een gaslek of een ernstige lekkage). We begrijpen dat dit vervelend is, maar hopen op je begrip. Is er iets dringends? Bel ons dan via: 053 - 209 2 209.

Beheer in de wijk
We zijn nog steeds in de wijk te vinden, maar wel wat meer op afstand. We doen nog steeds onze rondes. Huisbezoeken kunnen natuurlijk niet, maar gelukkig kunnen we ook veel via de telefoon doen. We snappen dat het voor sommige huurders best lastig is om alleen thuis te zitten. Daarom houden wij een extra oogje in het zeil in de wijk. Onze collega’s houden nu een praatje via het raam óf bellen even. En we bellen onze oudere huurders op om gewoon even te vragen hoe het met ze gaat. Als we allemaal een beetje naar elkaar omkijken komen we er samen wel doorheen.

Extra schoonmaak
Om de verspreiding van het virus tegen te gaan laten we openbare ruimten in woongebouwen extra én vaker schoonmaken. Hierbij moet je vooral denken aan het desinfecteren van plekken die veel aangeraakt worden, zoals deurklinken, lichtknoppen, belborden, trapleuningen en liftbedieningsplaten. Zo dragen we allemaal ons steentje bij.

Onderhoud en nieuwbouw
Waar het kan gaan onderhouds- en bouwactiviteiten zoveel mogelijk door. Natuurlijk houden we ook hierbij rekening met de richtlijnen van het RIVM. En sterker nog; we kijken zelfs waar we eerder aan kunnen beginnen. Onderhoud aan de buitenkant van woningen en appartementencomplexen, zoals dak reparaties, schilderwerk en schoonmaak, halen we naar voren in de planning. Voor 2020 hebben we dit al gedaan en we kijken nu zelfs ook al naar 2021. Zo zorgen we ervoor dat de woningen en appartementencomplexen er netjes bij blijven staan én dat onze partners (lokale aannemers, uitvoerders, schilders en schoonmaakbedrijven) niet zonder werk en inkomsten komen te zitten. Mooi toch?

Géén huisuitzettingen
Sinds de coronamaatregelen zetten we geen mensen uit huis, dit vinden wij onverantwoord. Er zijn hierop wel uitzonderingen: bij criminele activiteiten zoals hennepteelt, drugs dealen óf grote overlast kan dit nog wel voorkomen. De veiligheid van buren gaat namelijk voor.

Veel gevraagd over Coronacrisis: zoveel mogelijk doorgaan, maar dan nét even anders

Ik heb een vraag over het coronavirus.

Je hebt het vast gezien in het nieuws: het aantal coronabesmettingen neemt sterk toe en we moeten ons allemaal houden aan de maatregelen van het RIVM. En dat heeft een aantal gevolgen:

  • Onze kantoren zijn gesloten en we werken vanuit huis. Je kan ons nog wel bellen op 053 - 209 2 209. 
  • Mailen naar info@domijn.nl kan ook.
  • Je kan tijdelijk geen afspraken inplannen via MijnDomijn.
  • Bel je ons voor het maken van een afspraak bij jou thuis? Dan plannen we een afspraak in na 6 april. Wordt de situatie erger? Dan kan het zijn dat we afspraken nog verder uitstellen.
  • Heb je al een afspraak staan? Dan verzetten we deze tot na 6 april. Ook hier geldt: wordt de situatie erger, dan kan het zijn dat we afspraken nog verder uitstellen.
  • Is er een situatie waar met spoed iemand bij moet komen (zoals een gaslek of een ernstige lekkage)? Bel ons op 053 - 209 2 209. Dan proberen we samen een oplossing te vinden.

Voor vragen over het coronavirus, verwijzen we je door naar het RIVM. Zij hebben de juiste informatie over het virus en over maatregelen die de overheid neemt. Telefoonnummer: 0800-1351 of www.rivm.nl

Het is voor ons allemaal een hele heftige en onwerkelijke situatie. Ook al heb je het virus (nog) niet, dan nog steeds kan je misschien behoefte hebben aan een luisterend oor. De vrijwilligers van het Rode Kruis zitten voor je klaar. Je kan de hulplijn van het Rode Kruis bereiken via 070-4455888.

a a