Huur opzeggen

Wil je de huur opzeggen? Dat kan! Via MijnDomijn kun je op ieder moment van de dag je huur opzeggen. Langskomen om de huur op te zeggen mag natuurlijk ook. Houd dan wel even rekening met onze openingstijden.

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Wanneer kan ik mijn huur opzeggen?

Je kan op ieder moment van de dag je huur opzeggen via MijnDomijn. Langskomen om de huur op te zeggen mag natuurlijk ook, maar houd dan wel even rekening met onze openingstijden. Je hebt altijd een maand opzegtermijn. Deze gaat in op de dag dat je opzegt. De laatste dag van het contract mag alleen niet vallen op een feestdag en/of in het weekend. Is dat wel het geval? Dan schuift de laatste dag van het contract door tot de eerste 'normale' werkdag. Natuurlijk betaal je alleen huur voor de dagen dat je contract nog loopt.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

Heel gemakkelijk! Via MijnDomijn kun je zelf én wanneer jij wil de huur opzeggen. Natuurlijk mag je ook langs komen bij één van onze kantoren. Houd je dan wel even rekening met onze openingstijden? Zeker weten dat je direct aan de beurt bent? Maak dan eerst even een afspraak door ons te bellen via 053 - 209 2 209

Kan ik spullen laten overnemen door de nieuwe huurder?

Het is natuurlijk heel fijn voor het milieu én voor de nieuwe huurder dat er spullen mogen achterblijven in de woning. Ook dit is nu door corona wel een beetje anders dan normaal. We plannen op dit moment namelijk geen bezichtigingen met de kandidaten. Je kan dus zelf geen afspraken maken met de eventuele nieuwe bewoner(s) van je oude stulpje. Wel kan je in overleg met de opzichter spullen achterlaten in de woning. Je krijgt hiervoor geen vergoeding, maar je hoeft het dus ook niet te verwijderen én dat scheelt weer bij het verhuizen.

Oja! Wat zeker wel achter mag blijven in de woning is je milieupas.

Huur opzeggen bij overlijden

Helaas kan het gebeuren dat je met een overlijdenssituatie te maken krijgt. Als iemand in je omgeving overlijdt, is dat een ingrijpende en verdrietige gebeurtenis. Als nabestaande moet je dan veel regelen. Ook het voortzetten of opzeggen van de huurovereenkomst. We begrijpen dat dit geen normale huuropzegging is en dat je misschien nog een aantal vragen hebt. Stel deze vragen gerust. Je kan ons hiervoor telefonisch bereiken op 053 - 209 2 209.

Je kan op twee manieren de huur opzeggen:

  1. Via MijnDomijn is het mogelijk om de huur op te zeggen voor een overledene. Je kan hiervoor inloggen met de postcode en het huisnummer.
  2. Je kan ook het formulier 'huur opzeggen' op onze website invullen. Je hoeft hier niet voor in te loggen met een MijnDomijn account, maar we vragen je wel om een akte van overlijden te uploaden. Bij het eventueel verwerpen/weigeren van de erfenis vragen we ook om een verklaring van verwerping. Het huuropzeggingsformulier voor nabestaanden vind je hier.

Heb je liever hulp bij de opzegging? Dat kan natuurlijk, ook hier kan je ons telefonisch voor bereiken op 053 - 209 2 209.

Ik heb de huur opgezegd. En nu?

We hopen natuurlijk dat je fijn hebt gewoond in jouw (t)huis. Nu je gaat verhuizen moet je aan een hoop dingen denken. Ook aan het opleveren van de woning waar je nu woont. Daarom vind je hier een handige checklist. Alles afgevinkt? Dan ben je klaar om te gaan.  

Om je een handje te helpen zetten we nog even alles op een rijtje:

In goede staat, schoon en leeg opleveren
In de checklist lees je wat wij hiermee bedoelen. Gebruik deze lijst goed zodat je jouw woning netjes achterlaat. Zo voorkom je dat je de kosten moet betalen die wij moeten maken voor schoonmaken of herstellen.

Voorcontrole
Tijdens de voorcontrole bespreken we hoe je de woning moet opleveren. Ook kijken we of er misschien reparaties uitgevoerd moeten worden. De gemaakte afspraken tijdens de voorcontrole leggen we vast op het opnameformulier.

Bezichtiging
Soms plannen we vast een bezichtigingsafspraak. We komen dan met maximaal drie kandidaten de woning bekijken. Misschien wordt jouw woning wel het nieuwe droomhuis van één van hen. 

Eindcontrole
Tijdens de eindcontrole bekijken we of de woning schoon en netjes is en of er niets kapot is. Is niet alles hersteld zoals afgesproken? Dan betaal jij de kosten die wij hiervoor moeten maken. Dat wil je natuurlijk niet, dus zorg ervoor dat je alles netjes oplevert. Benieuwd wat het kost als je het niet doet? Dat zie je in de tarievenlijst

Aan het eind van de eindcontrole geef je je sleutels mee aan de mutatieopzichter. En dan… dan is het tijd om nog één keer achterom te kijken en de deur voor de laatste keer achter je dicht te trekken.

Onze collega’s dragen een mondkapje. Jij ook?
Jouw gezondheid én die van onze medewerkers staat altijd voorop. Wij houden ons daarom aan de regels van het RIVM. En dit verwachten we ook van jou. Onze collega’s dragen mondkapjes op openbare, overdekte plekken of wanneer het wat lastig blijkt te zijn om voldoende afstand te houden. Zij kunnen je vragen ook een mondkapje te dragen. Zo helpen we je zo veilig mogelijk!

Let op; we werken door corona soms anders dan hoe het hierboven beschreven staat. We proberen zo goed mogelijk door te gaan, maar houden ons natuurlijk wel aan de geldende richtlijnen. Hoe we verder gaan lees je in de nieuwsberichten op onze website. Voor vragen mag je natuurlijk ook contact opnemen via 053 209 2 209.

a a